Terug van twee dagen The Next Web zit ik hier op de bank na te denken over wat er allemaal is gebeurt. “Het zijn twee fantastische dagen geweest.” Om een uitzendbureau vrij aan te halen. Maar het is wel waar. Het was heerlijk om nog meer gezichten op twitternamen te plakken, maar ook om anderen te ontmoeten die niets met twitter hebben.

Voor mij was The Next Web een verrassing. Op het laatste moment kreeg ik te horen dat ik er toch naar toe kon. Uiteraard heb ik in die korte tijd nog wel een t-shirt en kaartjes kunnen maken. Want het lijkt erop dat je met een eigen t-shirt toch wel aan credibility wint op dit soort bijeenkomsten.

Voor mij denk ik dat ik moet zeggen dat ik denk dat ik het meeste heb gehaald uit de gesprekken die ik heb gevoerd met de mensen buiten de zaal. Daar heb ik mensen gesproken over hun passie voor hun bedrijf of de moeilijkheden waar ze tegenaan lopen. Maar ook mensen die naar The Next Web kwamen met een heel speciaal doel, zoals het vinden van financiering. Maar een bovengemiddelde interesse in de toekomst van het internet en het gebruik ervan, was bij iedereen aanwezig.

Uiteraard heb ik het veel over Meetial gehad. Ik heb kaartjes en een t-shirt laten drukken om het te laten tonen als een serieus geheel. En daarna heb ik gepraat. Heel veel gepraat. Mensen die mij goed kennen weten dat dat geen problemen oplevert voor mij. Maar het is toch anders om het op deze manier te doen. Heb ik funding gekregen? Nee. Een partner gevonden? Nee. Ik heb mensen gesproken die belangstelling hebben voor het idee en die het zouden willen gebruiken. En daar gaat het uiteindelijk om, want klanten bepalen het succes. En als klant vond ik The Next Web een succes.